טיפול טבעי בכאב

ויקי אפרת רמון

במציאות של היום, בה לרב סוגי הכאבים יש מענה מהרפואה הקונבנציונאלית, נדמה כי שכחנו שהכאב הוא הדרך של הגוף לאותת לנו שמשהו לא בסדר, ומשכך הכאבים למעשה משתיק את הגוף ופותר את הבעיה באופן רגעי בלבד. מדוע עדיף להימנע מצריכת משככי כאבים וכיצד ניתן לטפל בכאב באופן טבעי? כל התשובות לכך במאמר.

הבעייתיות במשככי הכאבים:

כמובן שאף אחד מאיתנו לא מעוניין לסבול, ובזמן כאב הפיתרון המהיר מרגיש, לא פעם, כמו הפיתרון הנכון. עם זאת, יש בעייתיות בכך – במקום לטפל בשורש הבעיה, מטפלים רק בפני השטח, שזה אפקטיבי כמו לשים פלסטר על פצע ירי. אמנם בדרך כלל הכדור כן מספק הקלה מיידית, אבל ללא טיפול אמיתי הכאב יחזור. כמובן שנטילת משככי כאבים מדי פעם אינה הבעיה, אבל אם הדבר הופך לשגרתי ולפתרון קבוע – יש לקחת בחשבון כי הכדורים האלו אינם בריאים ועלולים לגרום נזק לטווח הרחוק, ובנוסף הם נוטים לנתק את הקשר והחיבור עם הגוף.

יתרונות הטיפול הטבעי:

פותר את שורשה של הבעיה

חוסך הכנסת רעלים לגוף

נטול תופעות לוואי בלתי רצויות

מעניק תוצאות הנשמרות לאורך זמן

אפקטיבי גם מראש כטיפול מניעתי

 

אילו טיפולים טבעיים עשויים להתאים?

  • דיקור: על ידי גירוי בנקודות מסוימות בגוף (באמצעות מחטים או לחיצות) ניתן להשפיע על אנרגיית הצ'י, שהיא אנרגיית החיים, שכן כך מתחיל תהליך טיפולי בו הגוף משקם את תפקוד איבריו. במהלך הטיפול מחדיר המטפל מחטים דקות במקומות שונים בגוף על מנת להשפיע על מצבו. 
  • טיפולי מגע: טיפולים מסוג אלו, כגון שיאצו, טווינא או רפלקסולוגיה, מאפשרים לשחרר את הגוף, לאזן את המערכת החיסונית ולהפחית מתח נפשי וחרדה, כמו גם נותנים מענה לכאבים שונים כגון כאבי ראש, גב, צוואר וכו'. 

צמחי מרפא: ישנן תרכובות קבועות של צמחי מרפא הנועדו לטיפול בבעיות שכיחות, אך במקרים מורכבים יותר ביכולתו של המטפל להתאים מרשם המבוסס על מספר צמחים בהתאם להשפעה הרצויה על המטופל (אם יש צורך בחימום או בקירור, למשל).

יצירת קשר